Digital Dialogues #16: UX als basis voor succes

17 sep. '24, 19:30–22:30Poppodium Hedon, Zwolle

Digital Dialogues is hét digital event in Noordoost-Nederland. Elk kwartaal twee boeiende sprekers in Zwolle en natuurlijk een borrel om na te praten.

Renate Verstappen (UX Researcher en designer)

Renate werkt al ruim 11 jaar in verschillende UX rollen: UX Research, UX Design en Service Design. Ze startte haar carrière bij agencies en is daarna gaan freelancen. Ze heeft o.a. gewerkt voor adidas, De Bijenkorf, Schiphol, IND, SRPRS.ME en Spielwork. Daarnaast geeft ze ook UX/Design Thinking trainingen en ontwikkelt ze vanuit haar eigen bedrijf Techtok Academy future proof lessen voor de basisschool.

Design thinking is een mindset

Tijdens Renate's verhaal zullen we ontdekken hoe design thinking niet alleen een tool is voor professionele ontwerpers, maar een mindset die ons allemaal kan helpen om creatief te denken, problemen op te lossen en innovaties te stimuleren. Of je nu een marketeer, leraar, ingenieur of ondernemer bent, design thinking biedt waardevolle inzichten en technieken die je dagelijks kunt toepassen.

Sjoerd Walinga (Expert in digitale klantbeleving & conversie)

Sjoerd heeft een grote passie voor het gastvrij maken van onze digitale wereld en hier tegelijkertijd geld mee te verdienen. Dit doet hij door design te combineren met gedragswetenschap, gebruikersonderzoek, data, 15 jaar ervaring en een flinke dosis passie. Hij heeft o.a. gewerkt voor Hypotheek Visie, NHA, Roompot, Menzis, Pfizer, EasyToys, Philips en KPN. Op dit moment vervult hij de rol als Projectleider Digitale Klantbeleving bij het Centraal Justitieel Incassobureau.

Daarnaast is hij o.a. docent bij Beeckestijn Business School waar hij op dit vlak diverse colleges geeft in het Post-HBO en Post-Master programma aan managers van o.a. Albert Heijn, VodafoneZiggo, Damen Shipyards, RDI, Lidl, CBR, Achmea en LeasePlan.

Data gedreven’ customer journeys en persona’s

Tijdens Sjoerd zijn verhaal word je meegenomen in een laagdrempelige casus die je laat zien hoe je ‘data gedreven’ customer journeys en persona’s creëert en optimaal toepast op de werkvloer. Je krijgt een kijkje in de totstandkoming en hoe dit wordt doorvertaald in een design. Bovendien onthult hij cruciale tips en valkuilen die je niet wilt missen en bepalend zijn in het succes..

Over Digital Dialogues

Noordoost-Nederland is dé groeiregio van Nederland met inspirerende bedrijven, bureaus en organisaties. Allemaal partijen die veel van elkaar kunnen leren op het gebied van marketing, digitalisering en innovatie. Alleen gebeurt dat wat ons betreft nog veel te weinig.

Daarom organiseren wij Digital Dialogues. Ieder kwartaal nodigen we een nationaal bekende spreker én een lokaal talent uit om een visie op marketing te delen, een case uit te diepen of de ins en outs van een tool of techniek te laten zien.