Van klanten fans maken, hoe doe je dat?

4 feb. '25, 18:00–21:15Arnhem

MarketingMinds trapt het nieuwe jaar af met meteen twee ijzersterke verhalen over klantloyaliteit. Bestaat loyaliteit eigenlijk nog wel, in tijden waarin alles overal te koop is en de laagste prijs snel gevonden is?

Steeds meer merken beseffen dat het vele malen meer energie en geld kost nieuwe klanten aan te trekken en dure mediacampagnes hierop in te zetten dan bestaande klanten fan te maken en jouw marketing te laten doen.

Programma

Bart Meulepas van Happy Horizon met een korte theoretische inleiding over loyalty. Bart is vanuit het Sparkteam de kartrekker van de loyalty taskforce en lid van de Shopping Tomorrow expert groep.

Marie-Claire de Waal is Strateeg en partner bij Happy Horizon Non-profit dat goede doelen en andere non-profits helpt om mensen loyaal te maken. Ze vertelt waarom het eerste jaar zo cruciaal is voor succes: zonder tweede donatie verlies je je donateur. Hoe bouw je met beperkte middelen een krachtig loyaliteitsprogramma op? Net als in echte relaties draait het om vertrouwen, elkaar leren kennen, relevant en verrassend blijven en het weten in welke fase waarin de relatie verkeert. Marie-Claire laat ook zien hoe je loyaliteit meetbaar maakt, hoe belangrijk data is, waarom het behouden van bestaande relaties veel effectiever is dan het opzetten van nieuwe wervingscampagnes. Juist in deze branche zijn veel learnings te halen voor B2B en B2C.

Joeri Verbossen De kers op de taart is voor PSV, dat letterlijk van klanten fans maakt en in Nederland het toonbeeld is van een bedrijf dat data hievoor heel slim gebruikt. Joeri Verbossen, Hoofd Marketing Intelligence van de club, slaat een brug tussen technische & theoretische mogelijkheden die de digitale en datastrategie van PSV helpen.