
Samen bouwen aan identiteit
Waarom gebiedsontwikkeling en citymarketing elkaar nodig hebben. De bijeenkomst richt zich op de identiteit van stad en gebied en hoe citymarketing, gebiedsontwikkeling en branding elkaar kunnen versterken.
In Nederland worden in hoog tempo nieuwe gebieden ontwikkeld, waarbij soms wel 30.000 tot 70.000 woningen uit de grond worden gestampt. Deze ontwikkelingen vormen niet alleen de identiteit van wijken en stadsdelen, maar hebben ook een blijvende invloed op de identiteit van de stad als geheel. Hoe zorgen we ervoor dat steden zichzelf blijven, terwijl ze groeien op een manier die aansluit bij hun unieke karakter? Hoe kun je ontwikkelen op een manier die aansluit bij het unieke karakter van de stad?
Citymarketing kan hierin een sleutelrol spelen, maar hoe kunnen citymarketeers beter samenwerken met gemeenten en projectontwikkelaars? Deze bijeenkomst in Amsterdam Zuidoost brengt experts en professionals samen om deze vraag te bespreken en oplossingen te vinden. Laat je inspireren door praktijkvoorbeelden, waardevolle inzichten en concrete tips van ervaringsdeskundigen.
- Inspirerende sprekers vanuit verschillende perspectieven: citymarketing, gebiedsontwikkeling en ruimtelijke ordening.
- Praktijkvoorbeelden uit steden zoals Amsterdam Zuidoost en Almere.
- Handvatten en tips om samenwerking tussen stedenbouwkundigen, ontwikkelaars en marketeers te versterken.
- Netwerkmogelijkheden met professionals uit de sector.
- met een facultatieve rondleiding door Zuidoost City
Suggestie: zie dit als een inhoudelijke werk-date! Neem de stedenbouwkundige / RO afdeling van jouw stad mee!
Deze bijeenkomst is gericht op citymarketeers, stedenbouwkundigen, projectontwikkelaars en beleidsmakers die betrokken zijn bij gebiedsontwikkeling en stedelijke identiteit. Kom naar deze bijeenkomst van het Netwerk Citymarketing.