Nationaal Congres Zelfregulerend Leren: De stem van de leerling
Hoe ontwikkel je taalvaardige en zelfregulerende kinderen en jongeren? Kom naar het unieke CPS-congres waarin wetenschap en praktijk samenkomen, met sprekers uit het hele land. We beloven dat het mooi, leerzaam en uitdagend gaat zijn!
Zelfregulerend leren is een belangrijk thema in het onderwijs. Uit onderzoek blijkt dat de mate waarin kinderen (0 - 23 jaar) hun eigen leren, gedachten en gedrag zelf kunnen reguleren een belangrijke voorspeller is voor het ontwikkelen van veerkracht, van mentaal welbevinden en niet te vergeten studiesucces.
Ook draagt zelfregulerend leren bij aan een grotere betrokkenheid en motivatie van (jonge) kinderen en jongvolwassenen. Maar hoe leer je hen om zelfstandig hun leerproces te sturen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leren?
Wil je weten hoe je kinderen en jongeren helpt zelfregulerend te leren?
Kom naar het congres waar wetenschap en praktijk samenkomen! Leer van experts hoe zelfregulerend leren zorgt voor veerkracht, studiesucces en betrokkenheid.
Dit congres, georganiseerd door het CPS, is bedoeld voor jongekindprofessionals, pedagogisch coaches, managers pedagogiek, onderwijsassistenten, leerkrachten, docenten, ib’ers, mentoren, coaches, (bouw)coördinatoren, leidinggevenden en anderen in de voorschoolse opvang, kinderdagverblijven, BSO's, IKC’s, het primair onderwijs, het voortgezet onderwijs en het mbo.
Bezoek de website en ontdek de nieuwste inzichten op het Nationaal Congres Zelfregulerend Leren.