Kleurrijke verhalen van onze leden

19 sep. '23, 17:00–21:15Royal Talens Experience Centre, Apeldoornvanaf75

Een hele gevarieerde avond voor je met 3 kleurrijke verhalen van onze eigen leden!

Talens (Willemijn Brinkman) en Van Wijhe Verf (Monique Duits)

We beginnen de avond koninklijk met Koninklijke Talens (Willemijn Brinkman) en Koninklijke Van Wijhe Verf (Monique Duits). Beiden met een rijke historie en beide familiebedrijven met meer dan 100 jaar ervaring in de kleurrijke maakindustrie. Echte Nederlandse productiebedrijven met internationale allure. Specialisten in het maken van verf. En toch zijn ze heel verschillend. Talens maakt verf voor kunstenaars en Van Wijhe Verf is actief in de wereld van bouwverven en deco verven voor schilders, timmerfabrieken, vastgoed en consumenten. Talens is een wereldwijde speler en Van Wijhe de grootste zelfstandige verffabriek van Nederland. Ze maken beiden verf, maar ze hebben andere producten, andere doelgroepen, andere distributiekanalen en verschillende maar ook identieke marketingvraagstukken.

Willemijn en Monique praten open en eerlijk over hun uitdagingen. Is innovatie mogelijk in een bedrijf dat al meer dan 100 jaar verf maakt? En hoe belangrijk is duurzaamheid eigenlijk voor kunstenaars, schilders en verfconsumenten? Hoe onderscheiden deze Nederlandse topbedrijven zich internationaal? En wat zijn hun grootste marketinguitdagingen? Prachtige, kleurrijke verhalen, dat kunnen we je garanderen!

Abbott (Wim Stegink)

Wim Stegink is een van de oprichters van Marketing Minds. Als we Wim bellen, is onze eerste vraag altijd: Wim, waar zit je? Soms is dat op de achterbank van een taxi in China, een conferentiezaal in Duitsland, of in z’n kantoor in Minneapolis of in een restaurant in Madrid. Wim is Global Director Marketing bij het internationale medisch technologiebedrijf Abbott. Zijn businessline biedt oplossingen waarmee artsen aangeboren hartafwijkingen en andere hartaandoeningen kunnen behandelen met innovatieve techniek, waardoor een openhartoperatie niet nodig is en een sneller herstel mogelijk is. Met deze techniek helpt Abbott jaarlijks honderdduizenden mensen ter wereld, waaronder veel baby’s en jonge kinderen. Wim neemt je mee in een wereld die je waarschijnlijk nog niet kent en waar dagelijks levens gered worden. Met eigen marketingvraagstukken en uitdagingen.

Wees er snel bij in het Experience Centre van Royal Talens dat een en al creativiteit ademt. Je krijgt, voorafgaand aan onze bijeenkomst, de unieke mogelijkheid om de Talens fabriek te bezoeken. Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen, dus wees op tijd. Je krijgt de kans een van de oudste, echt Nederlandse, ambachtelijke fabrieken te bekijken. Je ziet hoe met allerlei pigmenten de meest uiteenlopende soorten verf worden gemaakt die vervolgens naar meer dan 100 landen worden geëxporteerd.