
Gelukkige en verbonden medewerkers door data
Goede communicatie sluit aan op de behoeften van de doelgroep, dat weten we allemaal. Hoe krijg je inzicht in de behoeften van je collega’s of medewerkers? En hoe kun jij je interne communicatie hierop aanpassen?
In deze online vakimpuls gaat Sander Dorst (communicatieadviseur bij Orange Otters Verandercommunicatie) met jou op een laagdrempelige manier in op onderzoek en data, maar vooral… hoe dat te gebruiken voor betere interne communicatie. Want wat veel professionals niet weten is dat je ook op laagdrempelige manieren gebruik kunt maken van data.
We staan onder andere stil bij:
- Waarom de wereld van je medewerkers beter begrijpen belangrijk is, en hoe je die in kaart brengt.
- Laagdrempelige manieren om zelf onderzoek uit te voeren: luisteren, in gesprek gaan, verbanden zoeken maar bovenal: medewerker centraal stellen.
- Adviseren op basis van onderzoek en data. Hoe verbeter je de interne communicatie, nu je de wereld van je medewerkers kent?
Aan de hand van verschillende klantcases, actuele voorbeelden en passende anekdotes gaan we aan de slag. Want ja, ook jij kunt met data je interne communicatie verbeteren!